Keszthelyi-hegység

Ha már elég volt a nyüzsgő Balaton-parti strandokból és városokból, fedezzük fel a tóparttól néhány kilométerre elterülő Keszthelyi-hegységet, csodáljuk meg a sokszínű, varázslatos táj szépségeit.

A Keszthelyi-hegységet a vulkánosság hozta létre, a különböző természeti formákat, a változatos növény- és állatvilágot kijelölt tanösvényeken ismerhetjük meg. Ehhez nyújt segítséget a hegység tavaly elkészült új sétatérképe, amely már az interneten is elérhető.

Tökéletes kirándulás ez minden korosztálynak, különösen a csendet és nyugalmat kedvelőknek. A hegységen vezet át az Országos Kéktúra útvonala, emellett még számos turistaúton kirándulhatunk.

Ha gyerekekkel megyünk, mindenképpen keressük fel Pele apó ösvényét Balatongyörök és Balatonederics között. A 38 állomásból álló tanösvényen a környék természeti értékeit ismerhetjük meg.

Bármelyik turistautat is választjuk, útközben hat, a közelmúltban felújított kilátóból gyönyörködhetünk a nyugat-balatoni térségben, és ha elfáradtunk, kiépített pihenőhelyeken gyűjthetünk erőt az előttünk álló úthoz.

A büdöskúti pihenőhelyen egy kis erdészeti arborétumot is találunk, a Szent Miklós-forrásnál megpihenve tiszta forrásvízzel olthatjuk szomjunkat.

A Keszthelyi-hegység legkedveltebb kirándulóhelye a családok körében a gyenesdiási Nagymező. Kiépített szalonnasütő helyek, asztalok, padok, focipálya, esőbeálló és egy kis erdei tornapálya várja az idelátogatókat.

A sportosabbak, edzettebbek a hegységet a magas szintkülönbségek ellenére kerékpárral is „meghódíthatják”, természetesen sisak használata kötelező.

Aki szeret lovagolni, úgy is portyázhat a vidéken.

A túra után wellnessprogrammal kényeztessük magunkat.