Badacsony

A badacsonyi kirándulás elengedhetetlen része a balatoni nyaralásnak! A felnőttek kedvelt kirándulóhelye ez a környék, hiszen elsősorban zamatos borai és hangulatos pincéi okán népszerű az üdülőhely, de a gyerekeknek is nagy élmény a Balaton legnagyobb tanúhegyének megmászása.

A déli partról hajóval érkezők a hajóállomástól gyalog jutnak el a vasútállomásig, útközben több büfé, étterem és borozó várja a vendégeket. Érdemes megkóstolni a sült fogast, egy pohár badacsonyi szürkebaráttal kísérve. A vasútállomás mellett a jól ismert hegyi taxik várják a turistákat, melyek a Badacsony tetejére röpítik (szó szerint) a vidám társaságokat.

A Kisfaludy-házhoz érve több lehetőség közül választhatunk. Mehetünk tovább a turistautak valamelyikén a Badacsony tetejére, ebédelhetünk a panorámás teraszok egyikén, vagy lefelé indulva jobbra-balra betérhetünk a kisebb családi pincészetekbe, és annak rendje-módja szerint végigkóstolhatjuk a kínálatot.

Délután már a badacsonyi strandok egyikén megmártózhatunk a tóban, és innen akár vonattal, akár hajóval, akár biciklivel érkeztünk, indulhatunk a szálláshelyünkre.

Útközben gyönyörködhetünk a badacsonyi szőlők látványában, a kutatóintézet igényes, rendezett ültetvényeiben.

A badacsonyi borvidék egyik újdonsága az úgynevezett régiós buszjárat, mellyel az egész borvidék egyszerűen felfedezhető anélkül, hogy más közlekedési eszközt is igénybe kellene vennünk. A járat a szezonban rendszeresen közlekedik, és Szigligeten keresztül eljuthatunk akár a Szent György-hegyig, onnan tovább Káptalantótiba, Salföldre, majd Ábrahámhegyen keresztül vissza Badacsonyba. Közben persze megkóstolhatjuk a különböző pincészetek borait és megcsodálhatjuk a panorámát. Természetesen Badacsony a központ, de a borvidék rejtett dűlői is egyedülálló élményt nyújtanak.